LmnLL kirjoitti:Mitäs se laivamatka tuolle puolelle nykyään kustantaa? Paljonko pitäisi säästää renkaissa, että kannattaa lähteä käymään?
Eikö se jonkun logiikan mukaan mennyt niin, että takaluukku samalla täyteen viinaksia, niin johan tuli säästöä.

LmnLL kirjoitti:Mitäs se laivamatka tuolle puolelle nykyään kustantaa? Paljonko pitäisi säästää renkaissa, että kannattaa lähteä käymään?
Hermanni kirjoitti:http://mprenkaat-store.com
Taloussanomat etsi marraskuun puolivälissä eri talvirengasmallien hintoja kotimaisista merkkiliikkeistä sekä yleisimmistä ulkomaisista nettikaupoista.
Hintahaarukka on muun muassa erilaisten paikallisten alekampanjoiden takia varsin laaja, mutta tulosten perusteella nettikauppa ei ole talvirenkaissa automaattisesti edullisin vaihtoehto.
Pohjoismaisiin oloihin sopivalla materiaalilaadulla tehty kitkarengas on heille eräänlainen marginaalituote, koska sellaisten kysyntää ei ole juuri muualla kuin täällä, Jarmo Nuora sanoo.
Pelkkien listahintojen perusteella esimerkiksi 195/65 R15-koon kitkarengassarjoja löytää nyt nettikaupoista satakunta euroa halvemmalla kuin Suomesta. Vielä pari vuotta sitten hintaeroa oli useita kymppejä enemmän.
Nastarenkaita ei Euroopan vanhoissa autoilumaissa käytetä, joten niiden nettihinnat ovat samaa tasoa suomalaiskauppojen pakettitarjousten kanssa, usein kalliimpiakin.
Rahtikulut ovat nettiliikkeissä yleensä noin 10 euroa renkaalta. Jotkut liikkeet mainostavat ilmaista toimitusta, mutta tällöin kulut on leivottu sisään hintoihin. Tämän lisäksi ostajalle tulevat tietysti vannetyö- ja asennuskulut.
LmnLL kirjoitti:Joku keskustelija oli myös huolissaan veropolitiikasta ja tullista, joten muistutetaan nyt, että jos eurooppalaisen verkkokaupan myynti Suomeen ylittää 30000 (?) euroa vuodessa, ostoista peritään Suomen alv ja se myös tilitetään tänne (Rengas-onlinen kanssa tilanne lienee tämä). Tullia taas ei eu:n sisältä ostettaessa peritä tai makseta, joten ainoa ylimääräinen kulu mikä renkaiden hankinnasta tulee on rahti (ja tietty nuo asennukset).
RBS kirjoitti:LmnLL kirjoitti:Joku keskustelija oli myös huolissaan veropolitiikasta ja tullista, joten muistutetaan nyt, että jos eurooppalaisen verkkokaupan myynti Suomeen ylittää 30000 (?) euroa vuodessa, ostoista peritään Suomen alv ja se myös tilitetään tänne (Rengas-onlinen kanssa tilanne lienee tämä). Tullia taas ei eu:n sisältä ostettaessa peritä tai makseta, joten ainoa ylimääräinen kulu mikä renkaiden hankinnasta tulee on rahti (ja tietty nuo asennukset).
Tuo on nyt jotenkin epäselvästi esitetty tuo alv-asia tuossa. Eu:n alueelta tilatessa matti meikäläinen maksaa siis alv:n jo tilatessa ja verkkokauppa tilittelee sen lakien ja direktiivien mukaan milloin mihinkin. Mutta sitten kun tuotteet tulee tänne Suomeen, niistä ei tarvitse enää tullia, alv:tä tai muitakaan veroja maksaa.
Selvityksen mukaan Suomessa käytettävistä kitkarenkaista Keski-Euroopan oloihin tarkoitettuja on liki viidennes, noin 18 prosenttia. Kaikista talvirenkaista kitkarenkaita on noin 12 prosenttia, joten riskirenkaiden osuus jää pariin prosenttiin kaikista henkilöautoista.
RBS kirjoitti:Täältä lähtee ääni vaihtoehdolle 1. Kun rengas laitetaan auton alle/mukaan jo tehtaalla, säästyy maahantuojalta ja sen edustajalta rahaa ja vaivaa kun hommaa ei tarvitse tehdä enää täällä päässä.
Monessakohan peräänajoon osallisessa autossa on tällaiset renkaat? Sitäkin voisi tutkia.
ddude kirjoitti:Yksi tapa unohtui johon olen itsekin syllistynyt:
Käytettynä tuodussa autossa alla H (tai V) nopeusluokan kitkat.
Hyväthän ne on ajella jos on lauha talvi, nyt kolmena vimme talvena homma on ollut sitten hengenvaarallista...
RBS kirjoitti:ihmettelen miten tällaiset renkaat päätyy eurooppalaisiin ns. suomi-autoihin?
Verkkokauppa | KUMHO KU39 ECSTA LE SPORT | HANKOOK K 110 V12 EVO |
Nordenrengas | 493,80 sis.rahti | 577,03 sis.rahti |
Rengas-online | 408,40 sis.rahti | 494,80 sis.rahti |
Fälgkungen | Ei saatavilla | 696.92 sis.rahti |
Tyresite | 465,17 sis.rahti | 559,00 sis.rahti |
Tyremate | Ei saatavilla | 536,00 sis.rahti |
Fipio-reifen | Merkkiä ei toimiteta Suomeen | 423,59 sis.rahti |
Camskill | 330,50 sis.rahti | 358,75 sis.rahti |
Reifenversand | Ei saatavilla | 437,46 sis.rahti (arvio) |
F1-reifen | Ei saatavilla | 365,20 ilman rahtia |
IgNIs kirjoitti:Heipä hei, Mahtavaa että tälläinen sivusto on luotu. päädyin tänne sillä itseänikin hirvittävät mm. Suomen kalliit rengashinnat.
Katselin tuolta Camskill:stä noita renkaita ja LmnLL:n ehdottamana päädyin valitsemaan itselleni 205/45 17" Nangkangin NS-2 renkaat. No täyttelin tietoni ja kaikki, sitten tulee maksun paikka...
Ensin kokeilen Visa Electronilla (sivuston mukaan he sen hyväksyvät), jostain syystä se ei kuitenkaan käy (pitkä lista vaihtoehtoja).
No nyt päätän kokeilla Tuohi MasterCardilla, tällä kortilla ei pääse näinkään pitkälle, myyjä ei hyväksi korttiani.
Kun valitsen laskutusvaihtoehdon, renkaiden saatavuus muuttuu "not available". Mikä neuvoksi
IgNIs kirjoitti:No niin, nyt on renkaat tilattu. Kiitos sinulle LmnLL.
Ongelmana oli tuo verkkomaksaminen, lupa maksamiseen oli, mutta päivittäinen ostosumma ylittyi. Pienillä muutoksilla homma sujui. Olen erittäin yllättynyt, että verkossakin kelpaa tuo electron -kortti maksuvälineenä.
Laitan kokemustani paremmin kunhan kumit tulevat perille.
Paluu Autot, niiden varaosat ja tuning
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa