
Ihmettelin Nokia Hakka 4 renkaan edullista hintaan, mutta valmistaja olikin joku Eco-Tyre.

2 Continentalia pitäisi uusia, samalla rahalla saisi kyllä 4 Nangkangia jota on kehuttu..
Vanhan renkaan saa joskus kierrätykseen ilmaiseksi, joskus siitä pitää maksaa pari euroa.
Sulo Vilen kirjoitti:TalSan puolivuosittainen renkaiden potkinta, ilmeisesti se tehdään tarkoituksella tuollaiseksi kun tuppaa menemään samoilla linjoilla. Nastarenkaissa vertailu on järkevintä Ruotsiin, jossa pyöritään ihan eri numeroissa hinnat-alkaen kokoisissakin renkaissa.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/10/18/talvirenkaat-halvalla-mista-kannattaa-etsia/201414468/304Vanhan renkaan saa joskus kierrätykseen ilmaiseksi, joskus siitä pitää maksaa pari euroa.
OMG
Mistäs nyt tuulee, kun keväällä oli uutinen, että pitää renkaat ostaa kotimaasta yllättävän edullisesti, mutta nyt ne sitten pitääkin tilata verkkokaupasta?
RBS kirjoitti:Taitaa olla paniikki autorengasliitossakin.
Sulo Vilen kirjoitti:kauppa ei oikein käy niin kuin on toivottu..
TALVIRENKAAT TM 2014 SUURVERTAILUSSA:
Nastarenkaat:
1.Nokian HKPL 8 (hyvä rengas, liian korkea hinta)
2.Continental ContiIceContact (huippu rengas)
3. Pirelli Ice Zero
4. Goodyear Ultra Grip Ice Arctic – 8,5
5. Gislaved Nord Frost 100 – 8,3 (hyvä valikko)
6. Hankook Winter iPike RS – 8,1 (hyvällä hinnalla)
Kitkarenkaat:
1. Goodyear Ultra Grip Ice2 - 8,2 (ihan uusi 2014 malli)
2. Nokian Hakkapeliitta R2 – 8,2 (hyvä rengas, liian korkea hinta)
3. Continental VikingContact 6 – 7,8 (ihan uusi 2014 malli)
4. Michelin X-Ice XI3 – 7,8
LmnLL kirjoitti:Meinasi iltaolut lentää näppäimistölle, kun katsoin rehviringin sivuilta TM-rengastestin tuloksia. Ja niihin lisättyjä kaupan omia kommentteja.![]()
...
Ei jää epäselväksi mikä on Nokialaisen ongelma euroopassa.
NokianVirosta kirjoitti:Mutta tällainen on iso renga vaihtaja Virossa http://www.rehvitakso.ee (renga taksi) on Tallinnalainen suurin rengaskauppa Tallinnassa.
Jos ostaa uusia renkaita on renkaan vaihto -50% (eli ~ 10-20.- eur kaikki 4 rengan vaihto!)
Toimitukset myös renkaat Suomi!
RBS kirjoitti:Hinnat on teillä rehvitaksossa ihan edulliset, mutta muutama asia sivuilla häiritsi.
-maksutapoja ei kerrota
-rahtikulut Suomeen ei selviä mistään
-käännöstyöt on vähän kesken
Nuo kun laittaa kuntoon, niin varmasti alkaa tulemaan täältäkin tilauksia. Tietysti jos asiakas käy Virossa asioimassa, niin sitten kaupanteko on helpompaa ja onhan nuo huoltohinnatkin todella kohdallaan. Ilmastointihuolto 45 euroa.
TM 2014
Renkaan jarrutuspito oli testin paras märällä kelillä ja rengas oli testiryhmän mielestä kaikin tavoin niin tasaisen hyvä, ettei TM osannut sanoa renkaasta mitään huonoa ominaisuutta.
Apollo Alnac 4G
Yleisarvosana 9,2 ★★★★★
Hyvää
• Jarrutuspito märällä
• Tasaiset ominaisuudet
Huonoa
-
TM 2015
Apollon jarrutuspito on testin heikoin, eikä sivuttaispidossakaan ole kehumista. Väistöissä rengas luistaa helposti, ja takarenkaiden pito saattaa kadota väistöissä yllättävästi. Apollo irtoaa myös vesiliirtoon herkästi. Kuivalla Apollo ohjautuu rauhallisesti ja käyttäytyy loogisesti, vaikka pitoa hieman puuttuukin. Väistöt Apollo selvittää hitaasti mutta varmasti. Apollo on hiljainen ja mukava ajettava ja sen vierinvastus on hyvää keskitasoa.
Hyvää
- melutaso
- mukavuus
Huonoa
- pito ja ajettavuus märällä asfaltilla
- vesiliirron vastustuskyky
Yleisarvosana 7,2★
KESÄRENKAAT (rengaskoko: 205/55R16 V / W)
1. CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 9.5
2. NOKIAN Hakka Blue 9.3
2. PIRELLI Cinturato P7 Blue 9.3
3. GOODYEAR EfficientGrip Perfomance 9.1
4. KUMHO Solus HS51 8.9
5. HANKOOK Ventus Prime2 8.8
6. DUNLOP Sport BluResponse 8.6
7. LANDSAIL LS588 UHP 8.3
7. MICHELIN Primacy3 8.2
8. VREDESTEIN Sportrac 5 Giugiaro 8.2
9. BARUM Bravuris3 HM 7.9
10.FIRESTONE Firehawk TZ300 7.8
11.GOODRIDE Sport SA-37 7.3
11.NANKANG Econex NA-1 7.3
12. APOLLO Alnac 4G 7.2
LmnLL kirjoitti:Pitääpä tutustua testiin vielä vähän tarkemmin ja tutkia mikä kumma pudotti Apollo Alnacin tänä vuonna noin alas.
LmnLL kirjoitti:Uuden testin pääsee lukemaan Nokian Renkaiden sponsoroimana
Mitä liukkaampi keli, sitä todennäköisemmin onnettomuusautossa on kitka- kuin nastarenkaat, osoittaa tuore VTT:n julkaisema tutkimus. Kitkoja käyttävät ovat kokeneempia ajajia kuin nastoilla menijät, mutta he eivät huomioi keliolosuhteita riittävästi.
RBS kirjoitti:^ Niinpä. Talvirengasaika on lopussa, mutta Topgearsuomi.fi sivulla on uutinen tutkimuksesta, jossa pohditaan miten nastat/kitkat näyttäytyy onnettomuustilastoissa. Ei yllätä yhtään tuon tutkimuksen tulos.Mitä liukkaampi keli, sitä todennäköisemmin onnettomuusautossa on kitka- kuin nastarenkaat, osoittaa tuore VTT:n julkaisema tutkimus. Kitkoja käyttävät ovat kokeneempia ajajia kuin nastoilla menijät, mutta he eivät huomioi keliolosuhteita riittävästi.
Siinä vähän pohdittavaa, kun ensi syksynä hankitte renkaita.
RBS kirjoitti:Tässä vähän edullisempi ebay-kauppias: http://stores.ebay.at/zettashopvier/
Rahdit vaan 30€ kierros.
En lukenut tuota tutkimusta tai uutista, kuin pintapuolisesti, mutta kitkarenkaissahan kumiseos ja sen kunto on erittäin tärkeä. Monikohan kitkoilla ajettu onnettomuus johtuu liian vanhasta renkaasta? Moni vähän ajava ajaa kitkoillaan hampaat irvessä reilusti yli niiden suosituskäyttöiän, jonka luulisi myös näkyvän tilastossa.Sulo Vilen kirjoitti:RBS kirjoitti:^ Niinpä. Talvirengasaika on lopussa, mutta Topgearsuomi.fi sivulla on uutinen tutkimuksesta, jossa pohditaan miten nastat/kitkat näyttäytyy onnettomuustilastoissa. Ei yllätä yhtään tuon tutkimuksen tulos.Mitä liukkaampi keli, sitä todennäköisemmin onnettomuusautossa on kitka- kuin nastarenkaat, osoittaa tuore VTT:n julkaisema tutkimus. Kitkoja käyttävät ovat kokeneempia ajajia kuin nastoilla menijät, mutta he eivät huomioi keliolosuhteita riittävästi.
Siinä vähän pohdittavaa, kun ensi syksynä hankitte renkaita.
Nyt on nuolaistu Nokian renkaiden tekemä tilastollinen tutkimus (jossa törmätään jatkuvasti termiin "ei tilastollisesti merkittävä") koukkuineenParissa kohtaa sanavalinnat soittivat, ettei ihan objektiivisesti oltu liikenteessä.
Jos ja kun tuon lukee, niin (pelkästään kuolonkolareita tarkastellessa) konkreettisempaa on huolehtia renkaiden kunnosta, kuin niiden toimintaperiaatteesta. Lopputuloksena taisi olla että ei pystytä tilastollisesti osoittamaan saavutettaisiinko kitkakiellolla yhden kuolonkolarin poistumista vuosittain. Sitä voi sitten miettiä tykönään, aiheuttaisiko miljoona uutta nastarengasta tilastollisesti merkittäviä terveyshaittoja esim. hengitysilmaan.
Pari asiaa jäi hämärän peittoon, mikä oli 2-pyöräisten osuus (esim. polkupyörät). Ajetaanko isoilla ja turvallisilla autoilla enemmän nastoilla, kun tunnottomuus ja melu eivät tule samanlaiseksi ongelmaksi. Osaltaan tulos selittyi sillä että epävarmat (nastakuskit) jäivät hankalilla keleillä kotiin. Myöskään keskieuroppaan suunniteltuja kitkarenkaita ei oltu jostain käsittämättömästä syystä eritelty, mutta huonot nastarenkaat oli kartoitettu. Objektiivista?![]()
Tilastotiede on melko yhtä tyhjän kanssa, jos ei hallita suuria kokonaisuuksia. Lukisinkin mielummin laittoman autoveron, joka täytti vastikään 20 vuotta, vaikutuksia liikenneturvallisuuteen. Voi olla että joku tälläistä on tutkinutkin, mutta medialle tulee yleensä kakka housuun kun pitäisi uutisoida jotain mikä haitta autokaupan toimintaa.
Jos tuosta tutkimuksesta jotain hyvää löytää, niin hätäisimmät ovat laittaneet uudenkarheita kitkoja myyntiin, täytyy hyödyntää tilanneUudehkot 185/65 15 Hankoot nastat olisi tarpeettomina, privalla voi lähestyä.
LmnLL kirjoitti:En lukenut tuota tutkimusta tai uutista, kuin pintapuolisesti, mutta kitkarenkaissahan kumiseos ja sen kunto on erittäin tärkeä. Monikohan kitkoilla ajettu onnettomuus johtuu liian vanhasta renkaasta? Moni vähän ajava ajaa kitkoillaan hampaat irvessä reilusti yli niiden suosituskäyttöiän, jonka luulisi myös näkyvän tilastossa.
Paluu Autot, niiden varaosat ja tuning
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa