...verotuksen oikeellisuuden tarkistamiseksi ajot on rekisteröitävä jonnekin, ja jos ne ovat jossain saatavilla, on vain ajan kysymys milloin tietoja aletaan käyttää muihinkin hyviin tarkoituksiin. Niin on käynyt aina ennenkin.
K-PAX kirjoitti:Katsastuksen yhteydessä luettaisiin kilometrit ja niiden mukaan sitten laskutettaisiin veroja.![]()
Tosiaan, tuollainen autojen seuranta lupauksilla "Ei niitä paikkatietoja mihinkään käytetä" on pelkkää kaskapuhetta. Pian on sitten viranomaiset haluamassa oikeuksia rekisteriin jotta nähdään kuka on ollut missä ja milloin. Tai ainakin missä auto on silloin ollut.
Kohta sitä asennetaan synnytyslaitoksilla sirut niskaan joka mittaa kävelyn ja hengitetyn ilman määrän ja näistä on sinut verolle pantava. Kulutuksen mukaan toki.
Suojatiet näyttävät kärsineen inflaation, liikenneministeri Merja Kyllönen arvioi.
– Iso kysymys tänä päivänä on se, että voidaanko me miettiä, että (olisi) vähemmän suojateitä, mutta niillä on isompi painoarvo, hän sanoo.
LmnLL kirjoitti:Bongasinpa tuolla Turun illassa Fiat Punton, joka oli varustettu nastarenkailla.![]()
Ei ainakaan tuota autoilijaa pääse talvi yllättämään.
Soininvaara: Bensan verotusta pitäisi kiristää heti
Osmo Soininvaaran mukaan niin voitaisiin pitää öljyn hinta alhaisena pidempään, ja tuloja siirtyisi "öljysheikeiltä ja Putinilta" omalle valtiolle.
Kuluttajamaiden pitäisi yhteisellä päätöksellä korottaa öljytuotteiden verotusta, vihreiden kansanedustaja Osmo Soininvaara esittää blogissaan.
Soininvaara perustelee veronkorotusta sillä, että se estäisi öljyn kulutusta kääntymästä nousuun ja pidentäisi sitä kautta öljyn hinnan pysymistä alhaisella tasolla.
”Jotta kansantalouksien öljylasku pysyisi pitkään matalana, pitäisi öljytuotteiden hintoja verottamalla estää öljyn kulutuksen kasvu. Bensa olisi yhtä kallista kuin se oli kalliin öljyn aikana, mutta rahaa virtaisi öljysheikeille ja Putinille vähemmän ja omalle valtiolle enemmän. Ostovoiman lisäys saadaan aikaa myös sillä, että lasketaan muuta verotusta, minkä lisääntyvät verotulot kohonneista öljytuotteiden veroista tekisivät mahdolliseksi”, Soininvaara perustelee blogissaan.
LmnLL kirjoitti:Täytyy sanoa, että nämä tämänhetkiset bensan hinnat lämmittää mieltä. Osmo Soininvaara vihreistä on taas sitä mieltä, että tässä tilanteessa saattaa ihmisillä olla hyvä mieli, joten valtion pitää heti rankaista kuluttajaa.Soininvaara: Bensan verotusta pitäisi kiristää heti
Osmo Soininvaaran mukaan niin voitaisiin pitää öljyn hinta alhaisena pidempään, ja tuloja siirtyisi "öljysheikeiltä ja Putinilta" omalle valtiolle.
Kuluttajamaiden pitäisi yhteisellä päätöksellä korottaa öljytuotteiden verotusta, vihreiden kansanedustaja Osmo Soininvaara esittää blogissaan.
Soininvaara perustelee veronkorotusta sillä, että se estäisi öljyn kulutusta kääntymästä nousuun ja pidentäisi sitä kautta öljyn hinnan pysymistä alhaisella tasolla.
”Jotta kansantalouksien öljylasku pysyisi pitkään matalana, pitäisi öljytuotteiden hintoja verottamalla estää öljyn kulutuksen kasvu. Bensa olisi yhtä kallista kuin se oli kalliin öljyn aikana, mutta rahaa virtaisi öljysheikeille ja Putinille vähemmän ja omalle valtiolle enemmän. Ostovoiman lisäys saadaan aikaa myös sillä, että lasketaan muuta verotusta, minkä lisääntyvät verotulot kohonneista öljytuotteiden veroista tekisivät mahdolliseksi”, Soininvaara perustelee blogissaan.
Tässähän on reality-sarjan ainesta, "Osmo pelastaa ostovoiman".
LmnLL kirjoitti:Ainoa ongelma oli aaton lumipyryn aiheuttama jarrujen jäätyminen yön aikana. On tuota ennekin nähty, mutta ei ne vielä koskaan ole noin piukassa olleet.
mig kirjoitti:Kuinka vaikeaa se voi suomalaiselle olla tajuta, että kiertoliittymässä vilkutetaan vain ja aina sieltä poistuessa?
mig kirjoitti:Kuinka vaikeaa se voi suomalaiselle olla tajuta, että kiertoliittymässä vilkutetaan vain ja aina sieltä poistuessa?
Sulo Vilen kirjoitti:Valistushan ja koulutushan on ollut jo vuosikaudet "aja hiljaa" toistoa, vähän niin kuin Tsernobylissä aikanaan.
Ylinopeussakkorajaa halutaan alentaa. Automaattisilla liikennevalvontakameroilla paljastettavista ylinopeuksista vastaava poliisin Liikenneturvallisuuskeskus esittää, että rikesakon puuttumiskynnys pudotettaisiin 1–2 kilometrillä tunnissa.
Tällä haavaa autoilija ei enää selviä huomautuksella vaan saa rikesakon, jos hän ajaa ylinopeutta vähintään 8 kilometriä tunnissa eli esimerkiksi 80 kilometrin tuntinopeusrajoitusalueella 88 kilometrin tuntinopeusvauhtia.
Liikenneturvallisuuskeskus on ehdottanut rikesakon puuttumisrajan tiputtamista 6–7 kilometriin tunnissa, minkä johdosta autoilijat saisivat nykyistä herkemmin ylinopeussakkoja.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa