K-PAX kirjoitti:Ihmetyttää kyllä suuresti, miksei kaikki kotimaiset verkkokaupat lähetä automaattisesti kuittia joka olisi kirjanpitoon soveltuva. Kuitesta puuttuu hteystiedot ja Y-tunnukset. Ärsyttää niitä sitten erikseen pyytää.
LmnLL kirjoitti:K-PAX kirjoitti:Ihmetyttää kyllä suuresti, miksei kaikki kotimaiset verkkokaupat lähetä automaattisesti kuittia joka olisi kirjanpitoon soveltuva. Kuitesta puuttuu hteystiedot ja Y-tunnukset. Ärsyttää niitä sitten erikseen pyytää.
Tulee väkisinkin mieleen sellainen, että yritys, joka ei pyytämättä noita tietoja anna, saattaa huolehtia omastakin kirjanpidostaan ja velvollisuuksistaan vähän niin ja näin.
Iltalehden puhelimitse tavoittama toimitusjohtaja Ritaluoma väittää olevansa Etelä-Amerikassa.
- Olen Etelä-Amerikassa, palatkaa asiaan kahden ja puolen viikon kuluttua, hän sanoo.
Olette siis siellä rahoitusasioita järjestämässä?
- Arvasitte oikein, Ritaluoma sanoo.
Väite Etelä-Amerikasta kuulostaa oudolta, sillä Seiska-lehti kuvasi miehen Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Seiskan mukaan mies oli keskiviikkoaamuna lähdössä matkalle Frankfurtin kautta Miamiin.
LmnLL kirjoitti:Marks&Spencer myy sellaista aika perinteistä brittiläistä makua kuvaavaa asua ja tavaraa
Marks&Spencer ei ole suinkaan muodikas kauppaketju, vaikka paljon vaatteita myykin. M&S:n asema brittiläisessä sielussa ei perustu mihinkään niin ohimenevään ja tyhjänpäiväiseen kuin trendit, tavaratalouudistukset tai konseptirakenteet.
M&S:n vahvuus piilee jatkuvuudessa ja vaatimattomuudessa.
LmnLL kirjoitti:Ruuvailin tuota sivuston slogania vähän paremmaksi.
K-PAX kirjoitti:LmnLL kirjoitti:Ruuvailin tuota sivuston slogania vähän paremmaksi.
Kunnes toisi määrätään.
LmnLL kirjoitti:Muokkaanpa vielä kerran, koska pitäähän sen olla kuitenkin todenmukainen.
Access restricted
Access to this page is restricted due to alcohol laws in your country.
Valviran lakimies Kristiina Meriläinen toteaa MTV:lle, että "jos toisessa tuotteessa käytetään alkoholijuoman tunnusta, voidaan sen mainostaminen katsoa alkoholijuoman epäsuoraksi mainonnaksi. Tällöin tuotteen mainostamista koskisivat samat rajoitukset, kuin alkoholijuoman mainostamistakin".
Nyt Olutexpo Finland -nimellä järjestettävä tapahtuma sai lopulta anniskeluluvan Avilta sillä ehdolla, että Googlesta ei tule linkkiä tapahtumaan hakusanalla "viski", kertoo tapahtuman järjestäjä Mikki Nyman.
Sulo Vilen kirjoitti:
LmnLL kirjoitti:Tykkään!Enkä vähiten siksi, että samaa herkkua on juuri edessä.
Oresmaan mukaan kyse oli tapahtuman nimestä ja logosta. Verkkosivuilla oli vanha, viski-sanan sisältävä nimi, josta avi pyysi selvitystä, Oresmaa sanoo.
Blogit tulivat mukaan kuvioon, koska aville oli tehty niitä koskeva kansalaisvalitus. Ainakin toisessa blogissa oli Oresmaan mukaan ollut kielletty mainos eli Olut- ja viskiexpo 2014 –logo. Juuri se oli kantona kaskessa.
Ohjeistus (blogi)kirjoittajille ei ole avin asia. Luvanhaltija on itse ottanut heihin yhteyttä.
Nyt asia on Oresmaan mukaan selvitetty ”hyvässä yhteishengessä” ja tapahtuma järjestetään suunnitelmien mukaan.
"Minun mielestä siinä on menty ehkä liian pitkälle, jos näin on uhattu. Haluan selvityksen virkamiehiltäni, että miksi he ovat näin tulkinneet. Mutta se tausta on se alkoholimainonnan kielto. Se on selvä, että siitä on kyse, mutta onko sitä tulkittu liiankin tiukasti, niin se pitää selvittää", Anneli Taina sanoo.
Taina sanoo pohtineensa pitkään sitä, missä menee viranomaisvalvonnan ja holhoamisen järkevyyden raja.
"Itse kuulun niihin, jotka kannattavat tämän holhouksen ja erilaisten lupajärjestelmien ja valvonnan lieventämistä, ehdottomasti. Juuri tällaiset nettiasiat ja muut, nehän tekevät tästä maailmasta vapaan. Ei viranomainen pysty joka asiaan puuttumaan tai valvomaan. Silloin kannattaisi ottaa lusikka kauniiseen käteen ja katsoa, että mikä on oikeasti tarpeellista ja mikä ei."
Yllättäen Taina ilmoittaa kannattavansa alkoholimainonnan täydellistä vapauttamista, koska tuulimyllyjä vastaan taistelu nykyisessä nettimaailmassa on turhaa.
"Poliitikkona aikoinaan olin vapaan alkoholimainonnan kannalla ja olen sitä edelleen."
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/687653/Liikennevalot+pois+toiminnasta+Kakskerrassa
Suomen tiukentuva alkoholilaki alkaa saada koomisia piirteitä. Nyt Valvira on vaatinut poistamaan Ron Jeremy -rommin pullosta Ron Jeremyn kuvan. Perustelut vaatimukselle ovat koomiset.
Pornolegenda Ron Jeremyn nimikkorommi on ollut markkinoilla jonkin aikaa. Tarkkasilmäiset ovat kuitenkin huomanneet, että uudemmista Ron de Jeremyn pulloista tähden kasvot on sumennettu pikselöimällä. Tulevissa tuote-erissä kasvot on poistettu kokonaan. Syy tähän löytyy Suomen alkoholilainsäädännöstä.
Tuotteen maahantuoja kertoo Radio Citylle, että sumennus on tehty, koska Suomen viranomaistahojen mielestä Ron Jeremyn kasvot tuovat mieleen seksin ja sen saamisen.
- Viranomaisten mielestä tuote sekä siitä versioitu mausteisempi ”spiced”-rommi antavat ihmiselle mielikuvan seksin mahdollisesta saamisesta, kun juo tätä alkoholia. Seksiä ja alkoholia kun ei saa liittää toisiinsa, maahantuojan edustaja kertoo.
Vuonna 2012 perustettu viskitislaamo Kyrö Distillery painiskelee Suomen Yrittäjien uutisjutun mukaan toiminnassaan jatkuvasti väkevien alkoholijuomien kielletyn markkinoinnin haasteiden kanssa.
Toimitusjohtaja Miika Lipiäisen mukaan "olemme onnistuneet toimimaan näiden samojen sääntöjen pohjalta onnistuneesti, mutta en silti sano, että niissä aina olisi mitään järkeä".
Kyrön Lipiäisen mukaan he joutuvat luottamaan markkinoinnissaan käytännössä "suusanalliseen etenemiseen".
Valvira vaatii todisteita sille, että alkoholivalmistaja harjoittaa ulkomaankauppaa. Tämä on ehtona sille, että yrityksellä saa olla edes englanninkieliset verkkosivut, joilla viski-sana mainitaan.
"Meillä on englanninkieliset verkkosivut, jotta ulkomaiset kauppiaat löytäisivät meidät. Valvirassa ollaan kuitenkin pikkutarkkoja siitä, että todella teemme kauppaa ulkomaille, eivätkä verkkosivut ole sittenkin tarkoitettu vain markkinoinniksi suomalaisille. Jos se kuulostaa järjettömältä, niin sitä se myös on", Miika Lipiäinen sanoo.
"Jokainen meili, jonka heiltä saamme alkaa: tämä ei ole sitova päätös. Me siis voimme tehdä erinäisiä markkinointitoimenpiteitä, mutta voimme joutua niistä vaikeuksiin tai sitten emme. Emme vain koskaan tiedä sitä etukäteen. Laki ei sano, eikä viranomainen neuvo".
"Meidän elinkeinomme on siis koko ajan pelissä. Yritäpä siinä sitten", Lipiäinen toteaa.
RBS kirjoitti:Kyllä nyt pitää virkamiehillä kiirettä. Nyt holhous meni liian pitkälle: Valvira sensuroi rommipullon etiketin!
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa