K-PAX kirjoitti:Markantalon varastosaldo 100+ eli mistään pienestä erästä ei ole kyse.
Nousiaislainen leipuri Satu Anttila veti leipänsä pois kaupan hyllyiltä Turun Osuuskaupan (TOK) vaadittua häneltä veroineen yli 15000 euron vuotuisen markkinointimaksun. Kilpailu- ja kuluttajaviraston tutkijan mukaan markkinointiraha täytyy perustella hyvin.
TOK:n vaatima summa on noin kymmenen prosenttia Anttilan leipomon liikevaihdosta.
Yhteistyö oli jatkunut vuodesta 2006. Viime vuonna osuuskaupan ostot olivat nousemassa jo niin suureksi, että TOK esitti markkinointimaksua.
Anttila ei kokenut saavansa vastinetta rahoille. ”Maksaisin toista tuhatta kuussa, jotta asiat jatkuisivat entisellään”, hän sanoo.
TOK:n osto- ja valikoimapäällikkö Jukka Laurén perustelee maksua tasapuolisuudella. Se on käytössä kaikilla muillakin tavarantoimittajilla.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa