Urheilukauppiaalta menee bisnes alta'
Suomalaisella urheilukaupalla on edessä kovat ajat. Verkkokauppa lyö mailakauppiasta jo nyt lujaa, kertovat Kaupan Liiton tuoreet tilastot.
Suomalaiset ostivat verkosta mailoja, monoja ja muita urheiluvälineitä viime vuonna runsaalla 54 miljoonalla eurolla. Jo puolet näistä kaupoista tehtiin ulkomaisissa verkkokaupoissa, kertoo Verkkokauppatilasto 2010.
Todellisuudessa luku on vielä paljon karumpi: tutkimuksessa kotimaiseksi verkkokaupaksi lasketaan kaikki yritykset, joilla on suomenkieliset sivut.
Eli kyllä urheilevakin kansa on löytänyt verkkokauppojen edullisuuden.
Seuraavasta sitten kotimaiset verkkokaupat voisivat ottaa oppia.
Verkon isot, kansainväliset urheilupuodit jyräävät suomalaiset massalla. Ne tarjoavat isompia valikoimia ja myyvät tuotteet halvemmalla hinnalla. Niiden asiakaspalvelujärjestelmät ovat kehittyneitä ja logistiikka toimii.
Ja prosentit puhuvat. Ihmekkös ulkomailta ostamista koitetaan "hankaloittaa".
Urheilukaupan tilanne kertoo erikoiskaupan tilanteesta myös yleisemmin. Erikoiskaupan tuotteista runsas 40 prosenttia ostettiin viime vuonna ulkomaisista verkkokaupoista.
Asiasta uutisoi Talouselämä.fi. Lue koko artikkeli tästä.