pso64 kirjoitti:Olen ketjua mielenkiinnolla lukenut ja vinkkejä imenyt. Kiitos kaikille ketjun kirjoittajille. Itse olen etsiskellyt uusia kesärenkaita Mondeooni. Erinäisiä ja erilaisia testejä läpi kahlanneena päädyinkin siihen, että haluan "ympärivuotiset" renkaan, Michelinin CrossClimate+ 205/55/R16V. No, suomessahan tuota markkinoidaan kesärenkaana tai oikeammin "kolmen vuodenajan renkaana". Mitään järkevää en suomesta löytänyt. Paikallinen rengasliike tarjosi 490e vanteille laitettuna ja tasapainotettuna, ei asennettuna, kun sanoin, että asennan keväällä itse. Nettiä aikani tutkittuani totesin halvimmaksi ostopaikaksi tämän:
https://www.vanteet-online.fi/cgi-bin/rshop.pl?s_p=Michelin-CrossClimate-_-205_55-R16-94V-XL&details=Ordern&typ=R-339086&cart_id=68263711.378.28541&ranzahl=4&Breite=205&Quer=55&Felge=16&weiter=250&Ang_pro_Seite=50&sort_by=brand&Transport=P&dsco=378&sowigan=So&m_s=3.
Tuon löysin vähän tuurilla koska jos olisin hakenut samasta paikasta ympärivuotisia renkaita niin tulos olisikin ollut 45 euroa kalliimpi https://www.vanteet-online.fi/cgi-bin/rshop.pl?s_p=Michelin-CrossClimate-_-205_55-R16-94V-XL&details=Ordern&typ=R-347168&cart_id=68263711.378.28541&ranzahl=4&Breite=205&Quer=55&Felge=16&weiter=50&Ang_pro_Seite=50&sort_by=brand&Transport=P&dsco=378&sowigan=GAN&m_s=3. Katsoin, että renkaan EAN-koodi on sama molemmissa joten tilasin nuo kesärenkaina. Eilen laitoin tilauksen (maksu Paypal) ja tänään oli hinta noussut jo 1,37e/rengas.
DPD:n seurantakoodit (2x2kpl siis tulee) oli samana iltana e-mailissa ja klo 17.30 näkyvät olevan "In transit". Lähetyspaikkana Lehrte (DE). Arvioitu toimituspäivä 5.12. No eipä niillä mikään kiire ole. Nastoilla mennään varmaan ainakin helmikuun loppuun lumitilanteesta riippuen.
pso64 kirjoitti:pso64 kirjoitti:Olen ketjua mielenkiinnolla lukenut ja vinkkejä imenyt. Kiitos kaikille ketjun kirjoittajille. Itse olen etsiskellyt uusia kesärenkaita Mondeooni. Erinäisiä ja erilaisia testejä läpi kahlanneena päädyinkin siihen, että haluan "ympärivuotiset" renkaan, Michelinin CrossClimate+ 205/55/R16V. No, suomessahan tuota markkinoidaan kesärenkaana tai oikeammin "kolmen vuodenajan renkaana". Mitään järkevää en suomesta löytänyt. Paikallinen rengasliike tarjosi 490e vanteille laitettuna ja tasapainotettuna, ei asennettuna, kun sanoin, että asennan keväällä itse. Nettiä aikani tutkittuani totesin halvimmaksi ostopaikaksi tämän:
https://www.vanteet-online.fi/cgi-bin/rshop.pl?s_p=Michelin-CrossClimate-_-205_55-R16-94V-XL&details=Ordern&typ=R-339086&cart_id=68263711.378.28541&ranzahl=4&Breite=205&Quer=55&Felge=16&weiter=250&Ang_pro_Seite=50&sort_by=brand&Transport=P&dsco=378&sowigan=So&m_s=3.
Tuon löysin vähän tuurilla koska jos olisin hakenut samasta paikasta ympärivuotisia renkaita niin tulos olisikin ollut 45 euroa kalliimpi https://www.vanteet-online.fi/cgi-bin/rshop.pl?s_p=Michelin-CrossClimate-_-205_55-R16-94V-XL&details=Ordern&typ=R-347168&cart_id=68263711.378.28541&ranzahl=4&Breite=205&Quer=55&Felge=16&weiter=50&Ang_pro_Seite=50&sort_by=brand&Transport=P&dsco=378&sowigan=GAN&m_s=3. Katsoin, että renkaan EAN-koodi on sama molemmissa joten tilasin nuo kesärenkaina. Eilen laitoin tilauksen (maksu Paypal) ja tänään oli hinta noussut jo 1,37e/rengas.
DPD:n seurantakoodit (2x2kpl siis tulee) oli samana iltana e-mailissa ja klo 17.30 näkyvät olevan "In transit". Lähetyspaikkana Lehrte (DE). Arvioitu toimituspäivä 5.12. No eipä niillä mikään kiire ole. Nastoilla mennään varmaan ainakin helmikuun loppuun lumitilanteesta riippuen.
Päivitystä tähän. Renkaat tulivat viikossa kotiovelle DPD:n paikallisen alihankkijan toimesta. Hyvin pakattu kelmuun ja suojattu paksulla pahvilla. Valmistusajankohta noissa JOKAISESSA renkaassa näkyy olevan 25/2017. Eipä voi valittaa. Renkaat toistaiseksi viileässä tasalämpöisessä sisävarastossa kunnes alkaa näyttää keväältä tai muuten vaan lumettomalta. Sitten tulee niitä käyttökokomuksia kilometrien myötä.
pso64 kirjoitti:Jatketaan aiheeseen eli Crossclimate+. Aamuyöstä asti tullut nuoskalunta, nyt jo paikoin 10-15 senttiä satanut. Ei muuta kuin testaamaan "kesärenkaita".
https://photos.app.goo.gl/MK6sZsdrLTNrrR9I3
Ja pieni korjaus videon kohtaan 9:22. Ei pari vaan setti.
LmnLL kirjoitti:Herra mun jee, mikä meteli vanhoista Falkeneista lähtee karheilla kevät-asfalteilla.Vaan eipä niissä enää ole pintaakaan kuin kolme-neljä milliä, joten ihmekös tuo.
pso64 kirjoitti:No niin, nyt ne on alla. Nykyään työt klo 8-17 arkisin niin mietiskelin että missähän hiton välissä sitä ehtii mihinkään rengasliikkeeseen noita vanteille laittamaan. Pääsiäispyhät ja pitkät vapaat kun tuli niin ajattelin kokeilla onneani josko joku rengasliike tajuaisi bisneksenteon mahdollisuuden pääsiäislauantaina. Ensimmäinen oli suljettu, toki luki ovessa että "sesonkilauantaisin 9-13". Muutaman kilometrin ajon jälkeen totesin toisen liikkeen kohdalla saman. Sitten tärppäsi, RENGASONNELA oli liike nimeltään. Pari autoa pihassa (ilm. työntekijöiden) eikä yhtään asiakasta sisällä. Menin kysymään hintaa, omat kumit vanhojen kesäkumien tilalle vanteille, tasapainotus ja saman tien autoon alle. 70 euroa sanoi mies, joka myöhemmin paljastui liikkeen omistajaksi. Alaleuka meinasi loksahtaa sijoiltaan kun kuulin hinnan. Paikallinen Vianor mainostaa nettihinnastossaan, että pelkkä omien kumien vanteillelaitto on 120e. Eikä siis sisällä allelaittoa! Renkaanvaihto hinnaston mukaan 45e.
Sulo Vilen kirjoitti:LmnLL kirjoitti:Herra mun jee, mikä meteli vanhoista Falkeneista lähtee karheilla kevät-asfalteilla.Vaan eipä niissä enää ole pintaakaan kuin kolme-neljä milliä, joten ihmekös tuo.
Tuli ihan Rengas-Centerin radiomainos mieleen :-D Tuli talvi ajettua etupäässä kärryllä jossa on nastat, en kyllä suosittele jos meinaa ajella apinakehällä useamman sesongin samoilla pyörillä...pinta kyllä riittää mutta nastat ovat äkkiä mallia hoh-hoijaaTuli jotain kuviakin räpsittyä. Tollasilla CrossClimateilla tai kolmannella rengassetillä pystyy hommaa varmasti pelastamaan huomattavasti.
Tuore AutoBildin testi tuli luettua, Hankook Ventus Prime voitti, testiryhmän hännillä painivat Maxxis, Kleber ja Nokian, olkoonkin että lehdelle tyypilliseen tapaan rajasivat ensin heikoimmat muovirenkaat pois jarrutusmatkojen perusteella. Vredestein ja hieman yllättäen Bridgestone kiinnostavat tällä hetkellä eniten. Jännästi entiset menestyjät Goodyear ja Dunlop ovat tipahtaneet keskivaiheille, ilmeisesti kehitys on sitten niin kovaa. Ling Long mukava, mutta en kyllä Alfaan...olettaen ettei siihen natsaa fiilis että ratti on yhteydessä renkaisiin keitetyn spagetin välitykselläTollasia olen haaveillut rospuuttorenkaiksi, mutta ei ole vielä realisoitunut. Pitää katsella Autotracen hintoja jos noin inhimilliä ovat.
Ilmoittele miten homma etenee, samanoloisia havaintoja on tullut tehtyä. Ebayn rengastarjous koski tänä vuonna muitakin maita ja varastot ovat siellä suht tyhjiä.. Ei vaan ollut ylimääräistä paalua ostaa gummeja nurkkiin. Camskillin rahti on vähän suolainen.
Venni kirjoitti:Luin myös tuon Autobildin testin, Falkenit tuntuisivat tällä hetkellä minusta kiinnostaville.
Hankook muuten mutta, Falkenit näyttäisivät kestävän paremmin kilometrejä. Samaa olen lukenut Hankookeista muualtakin, muuten hyvät, mutta kuluu melko nopeasti.
Tällä hetkellä on Hankookit alla, eri mallia tosin, mutta ei noillakaan ole kovin pitkälle päässyt.
Tuo Sulon mainitsema Esim Dunlopin ja Goodyearin putoaminen keskivaiheille saattaa johtua testissä mainitusta
huolenaiheesta, että valmistajia oikein kiinnosta tuon kokoluokan kehittäminen.
Mave kirjoitti:Minä tein hintavertailua ja tulin siihen tulokseen, että
http://www.rengas-guru.fi/
oli edullisin. Toimitukset Saksasta nopeasti kotiovelle ilman toimitusmaksua.
Ostin sarjan 215/50 * 17 ja paketti on allelaitettuna 235€
Olkoonpa sitten pihassa lähes mikä kulkupeli tahansa, Rengas Guru verkkokauppa palvelee kellon ympäri. Uudet renkaat vaan tilaukseen ja johan on alta aikayksikön uudet kumit alla ja matka voi alkaa. Klassinen Dodge Challenger, nosturi työmaalla tai skootteri Hong Kongin kaduilla, kaikki saa pyöriinsä kumit Giga Renkaasta. Muoniosta Milanoon ja Itäkeskuksesta Turun satamaan, Kaivopuistosta Kuolan niemimaalle, kaikki renkaat löytyy Giga Renkaasta kuin tuosta vaan.
Venni kirjoitti:1001 renkaasta löytyisi Fuldaa inhimilliseen hintaan, millaisia kokemuksia tuosta puljusta?
Eihän ne hinnat paljon heitä tuossa kokoluokassa.
Fuldan pitäisi olla ainakin kestävä. Testissä n.50 000km
Hankook n.37 000km.
Testin huonoin kestävyys Maxxis n. 27 000km.
Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa.
Lähetysten seuranta -palvelun tiedoissa voi esiintyä viivettä. Saat saapumisilmoituksen, kun lähetys on noudettavissa. Pahoittelemme häiriötä ja pyrimme korjaamaan vian pikimmiten.
Sulo Vilen kirjoitti:Millasella DOT:illa tuli?
LmnLL kirjoitti:08/18 ja 09/18, eli aika tuoretta kamaa. Ja Made in Germany.
Sulo Vilen kirjoitti:LmnLL kirjoitti:08/18 ja 09/18, eli aika tuoretta kamaa. Ja Made in Germany.
SusivanhatTäällä 17/18 ja tilattu siis 19/18, varmaan jonkinsortin ennätys
Hollannissa tehty mikä vähän yllätti kun kinkit omistaa Vredesteinin nykyään.
Sulo Vilen kirjoitti:SusivanhatTäällä 17/18 ja tilattu siis 19/18, varmaan jonkinsortin ennätys
Hollannissa tehty mikä vähän yllätti kun kinkit omistaa Vredesteinin nykyään.
Compared with its popular predecessor, the new VikingContact 7 offers a seven percent improvement in aquaplaning protection, six percent shorter braking distances in the wet, and four percent better handling properties on slush and ice. Handling on snow and dry roads each showed a two percent improvement. Rolling resistance has been reduced by three percent – also measured against the performance of the predecessor model.
Paluu Autot, niiden varaosat ja tuning
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa