Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi on antanut lukuisia uusia ohjeita ajoneuvojen määräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteista.
Jatkossa bensiinimoottorilla varustetun ajoneuvon joka on otettu käyttöön 10 vuoden sisällä katsastuspäivästä, pakokaasupäästöt tarkastetaan nykyisestä menettelystä poiketen merkkivalon oikeanlaisesta toiminnasta ja lukemalla ajoneuvon OBD- järjestelmän vikamuisti.
Sama menettelymuutos koskee 1.9.2016 jälkeen käyttöön otettuja dieselautoja, joiden osalta Trafi arvioi päästövikahavaintojen kasvavan.
Toisaalta uudehkojen dieseleiden katsastuksessa tapahtuvia moottorivaurioita ei tarvitsisi pakollisen moottoria rasittavan savutusmittauksen poistumisen vuoksi enää pelätä siinä määrin kuin ennen.
Edellä mainittuja vanhempien ajoneuvojen pakollisiin päästömittauksiin ei ole tulossa muutoksia.
Sulo Vilen kirjoitti:Käsittämätön aivopieru
Sulo Vilen kirjoitti:Olisiko se jokin paine-eroventtiili joka aukeaa vasta kun tulee enemmän painetta
Sulo Vilen kirjoitti:Saako jännitteensäätimen vaihdettua kivuttomasti?
Sulo Vilen kirjoitti:pimeällä vastaan joulukynttelikkö kojelaudalla
LmnLL kirjoitti:Asiasta laturiin. Pitää huomenna laittaa adita.fi verkkokauppaan kyselyä yhdestä laturista, jossa on oikea varaosanro, että onko oikeasti? Outlet-puolella hinta 124 euroa.
LmnLL kirjoitti:Asia on sillälailla, että kolmen tonnin kärryä saa parissa vuodessa korjata sen verran, että loppuhinnaksi tulee varmasti tuo viisi tonnia.
Paluu Autot, niiden varaosat ja tuning
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa