LmnLL kirjoitti:Tervepä terve, metallimies69.
Hong Kongin postin kautta lähettäminen ilman kuluja tarkoittanee sitä, että tuon firmat tuotteet tehdään Kiinan suunnalla ja postitellaan sieltä. 21 päivää on oikeastaan melko "normaali" toimitusaika, vaikka tavarat tuleekin lentokoneella. Sikäläinen posti on vain jopa omaamme hitaampi.![]()
Hinnan puolesta tuosta joutuu maksamaan 24% alv:n - jos se jää tulliin. Jos lähetykseen annetaan seurantakoodi, niin sitä voi seurata vaikka https://www.17track.net/fi/ palvelun avulla ja kun se on Suomessa, niin Postin oman seurannan avulla. Jälkimmäisessä myös näet, että onko tulli kiinnostunut siitä vai ei. Paketti pysyy Tullin käsissä, kunnes se on tullattu ja Posti toimittaa siitä vain saapumisilmoituksen. Tuon nettitullauksen tarkempia kuvioita löytyy tästä ketjusta: viewtopic.php?f=45&t=197
Kannattaa laittaa kaikki sähköiset tilausvahvistukset ja laskut talteen siltä varalta, että paketti pysähtyy tulliin. Vaikkei sinne kovin moni paketti nykyisin tunnu pysähtyvän.
metallimies69 kirjoitti:Tuleekos siitä sanomista jälkeenpäin jos se paketti menee tullista ilman alvin maksua läpi eikä siitä itse ilmoita?
LmnLL kirjoitti:metallimies69 kirjoitti:Tuleekos siitä sanomista jälkeenpäin jos se paketti menee tullista ilman alvin maksua läpi eikä siitä itse ilmoita?
Ei todellakaan. Ellei itse marssi tulliin ja ala urputtamaan, että miksi tämä tuli tullaamatta läpi.
metallimies69 kirjoitti:LmnLL kirjoitti:metallimies69 kirjoitti:Tuleekos siitä sanomista jälkeenpäin jos se paketti menee tullista ilman alvin maksua läpi eikä siitä itse ilmoita?
Ei todellakaan. Ellei itse marssi tulliin ja ala urputtamaan, että miksi tämä tuli tullaamatta läpi.
Täytyypä sit laittaa tilaus menemään ja katsoa kuin äijän käy. Kiitos avusta!
RBS kirjoitti:metallimies69 kirjoitti:LmnLL kirjoitti:metallimies69 kirjoitti:Tuleekos siitä sanomista jälkeenpäin jos se paketti menee tullista ilman alvin maksua läpi eikä siitä itse ilmoita?
Täytyypä sit laittaa tilaus menemään ja katsoa kuin äijän käy. Kiitos avusta!
Kauppa ja tuotteet kiinnostaa, eli toivottavasti saadaan jatkossa lukea kommentit onnistuneesta tilauksesta.
metallimies69 kirjoitti:Onkos se kovinkin yleistä että tuon arvoiset eli suht halvat lähetykset menee ohi tullin?
RBS kirjoitti:Jos muokkaisi otsikkoa vähän ja siirtäisi tämän ketjun matkapuhelinalueelle, kun tässä kuitenkin niihin liittyvistä asioista enimmäkseen puhutaan?
Metallimiehelle kiitokset kauppabongauksesta.
RBS kirjoitti:Jos muokkaisi otsikkoa vähän ja siirtäisi tämän ketjun matkapuhelinalueelle, kun tässä kuitenkin niihin liittyvistä asioista enimmäkseen puhutaan?
Metallimiehelle kiitokset kauppabongauksesta.
Paluu Tietotekniikka ja matkapuhelimet
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Drograms ja 7 vierailijaa