Aloitusviestiin muokattu suuntaa antavat rajat arvonlisäverosta. Tähän mennessä kirjoitetuissa viesteissä voi esiintyä vanhaa tietoa. Lisätietoa uusista verorajoista voi lukea täältä: viewtopic.php?f=45&t=274#p3322
Tuolla Partakoneen terät netistä ketjussa jo asiasta mainitsin. Ensinmäistä kertaa DX:n EU-varastossa oli tavaraa jota tarvin. Tilaus sisään ja odottelemaan kuinka nopea on toimitus. Tavallinen toimitus saapui viikossa eli ihan hyvällä vauhdilla tuli.
Kalastajia on monenlaisia. Tänään eräs ystävä ilmoitteli hyvinkin epäilyttävästä sähköpostista joka tuli DX:n nimissä. Kuten sähköpostista huomaa, se poikkeaa täysin DX:n perinteisestä linjasta. Ei kuvia / logoja, lähettäjän email on gmail-tili, lisäksi tilausta koskevat tilausnumerot jne puuttuu. Älkää vain menkö vastailemaan tämmöisiin viesteihin. DX hoitaa hyvityksensä sivustojensa kautta tapahtuvalla systeemillä, ei sähköpostitse.
Sitten kysymykseen jonka ystäväni minulle esitti: Mistä kalastajat tietävät että EU-varastolta on tilannut. Niimpä, ne kun ovat ovelia pirulaisia ja saavat kyllä haluamansa tietonsa.
Jonkinlainen mielikuva on tuolta dx:n foorumilta jäänyt, että sama ongelma koskee kaikkia "warehouseja". Saatoinpa lukea sieltä sellaisenkin, että niiden kohtalokin olisi vaakaludalla. Vahinko ei olisi kyllä jälkimmäisessä tapauksessa kummoinenkaan.
Deus protector noster ____________________________ Kaikki sivustoa koskevat kysymykset osoitteeseen lmnll[ät]ostaulkomailta.com
Kiinan varastolla kuitenkin homma näyttää toimivan. Kaverilta tuli juurikin tietoa että kolme eri tilausta tällä viikolla ja kaikki ovat lähteneet liikkeelle muutaman päivän sisällä. Odottelen lisätietoa jotta saadaan infoa miten sekaisin paikallinen posti ja tulli tällähetkellä on.
Ei ollut eu:n varastossa enää mach3:sen teriä, joten pari pakettia niitä ja pari datapiuhaa tilattiin Kiinasta. Tällä kertaa tilaus etenee ripeästi, sillä vuorokauden sisällä tuli ilmoitus postituksesta. Nyt vaan jännätään, että kuinka kauan nuo pyörii Kiinan postissa.
Deus protector noster ____________________________ Kaikki sivustoa koskevat kysymykset osoitteeseen lmnll[ät]ostaulkomailta.com
Edelliseen viestiini viitaten, tilaukset eivät siis ollut tehtynä kyseisellä viikolla mutta 3 toimitusta ja tulivat 15 ja 16 päivän päästä eli reilut 2 viikkoa tilauksesta. Ihan normi linjoissa mennään.
Syksyä pukkaa, kun kerran peliohjaimia tilaillaan. Kyseessä on jo aiemmin esillä ollut Rapoo-merkkinen langaton padi pc:lle. Arvosteluissa se tietysti kehutaan, mutta enemmän herättää kysymyksiä se, että kuinka nopeasti dx ja kiinan posti saa vempeleen liikkeelle.
Deus protector noster ____________________________ Kaikki sivustoa koskevat kysymykset osoitteeseen lmnll[ät]ostaulkomailta.com
Viimeisin dx:n tilaus on totuttuun tapaan jumissa Kiinan postissa, mutta se ei ollut varsinainen asia. Keväällä ihmeteltiin tuon eu-warehousen nihkeää toimintaa ja se onkin ajettu kokonaan alas, eli kaikki tilaukset toimitetaan taas Kiinasta.
Sen sijaan palautuskäytäntöihin on tullut muutoksia, eli enää ei (ainakaan kaikkia) tilauksia tarvitse palauttaa Kiinaan asti, vaan ne palautetaan Englantiin. Ennen palautusta asiakkaan pitää aina informoida DX:ää sen syistä ja vasta sitten kun lupa heltiää, niin tehdään palautus. Eurooppalaiset asiakkaat palauttavat tuotteet pääsääntöisesti seuraavaan osoitteeseen:
ATTN: STONE BRIDGE GROUP Unit E10, Voyage Park,Portfield Road, Portsmouth Hampshire po3 5fl UNITED KINGDOM
Positiivista tässä on se, että palautusten kustannukset pysyvät paremmin kurissa, mutta Dx tullee varmasti vaatimaan enemmän palautuksia kuin mihin ollaan totuttu. Dx:n sivuilta löydät palautuksesta tarkempaa kuvausta. K-Pax voi ehtiessään lisätä tämän palautus-infon aloitusviestiin.
Deus protector noster ____________________________ Kaikki sivustoa koskevat kysymykset osoitteeseen lmnll[ät]ostaulkomailta.com
Näkyisi saavan nyt 16€:lla, menisi varakuulokkeiksi, kun ei näistä nyky kuulokkeista tiedä ikinä milloin rikkoutuvat. Nimimerkillä creativen kuulokkeiden liitos petti 3kk, 2 vuoden takuu oli niin uudet onneksi sai tilalle.
Luurit saavat kelvollisia arvosteluita, näyttävät hyvältä, merkkiä myydään muuallakin googlen mukaan ja merkin muista kuulokkeista tehty youtube-video ja sen kommentit antavat merkistä myös hyvän kuvan.
Kyllä näillä spekseillä ja tuolla hinnalla antaisin palaa.
Deus protector noster ____________________________ Kaikki sivustoa koskevat kysymykset osoitteeseen lmnll[ät]ostaulkomailta.com
Kiitos, pitänee laitella tilausta menemään. Tosiaankin kun kiire ei ole, niin ei haittaa vaikka kestääkin saapuminen. Jos menisi nämä ns. pääkuulokkeet mäsäksi, niin kyllä siinä tapauksessa suomesta hakisin uudet suosiolla.
Hain tänään tuon langattoman Rapoo-peliohjaimen postista ja ensivaikutelma on todella hyvä. Kirjoittelen tuonne peli-alueelle laitteesta tarkemman kuvauksen, kun sitä on vähän testattu.
Deus protector noster ____________________________ Kaikki sivustoa koskevat kysymykset osoitteeseen lmnll[ät]ostaulkomailta.com
Hieman päivitystä noista kuulokkeista. Tosiaankin dx:ltä tuli pari päivää sitten viestiä sähköpostiin, että heillä ei niitä tällä hetkellä ole, että joutunee odottamaan kunnes saavat niitä jostakin. Saa nähdä kauan menee, viime kerralla meni 1pv ja sen jälkeen olivat postittaneet, nyt on mennyt pari päivää eikä ole viellä kuulunut mitään uutta.
Olen tässä miettinyt, että mistäköhän johtuu se että jos ostaja laittaa arvostelun jostakin tuotteesta, niin se saatetaan hyväksyä alle päivässä, joskus sitten jäävätkin pending tilaan ja ei viellä ole tapahtunut mitään neljään kuukauteen. Sama juttu noissa tuotteesta lähetetyistä kuvista.
Ilkeät huhuthan kertoo, että dx ei esimerkiksi juurikaan julkaise negatiivisia arvosteluja tuotteistaan. Sitä taas ei voi sanoa, että miksi positiiviset/asialliset arvostelut jäävät roikkumaan. Ehkä oikolukijalla on vain kiireitä.
Kiinostavaa nähdä, miten dx:n toimitus sujuu nyt, kun tilauksessa on edellisen kanssa tilauksen kanssa identtinen tuote. Shipped-statusta tällä hetkellä odotellaan.
Deus protector noster ____________________________ Kaikki sivustoa koskevat kysymykset osoitteeseen lmnll[ät]ostaulkomailta.com
Negatiivisien arvosteluiden julkaisematta jättämisestä itsekin kuullut puhuttavan, omissa 2 pending tilassa olevassa arvostelussa ei ole negatiivista paljon sanottu ja joku aika sitten tekemä arvosteluni julkaistiin 1pv lähettämisen jälkeen ja siinä mainitsin negatiivisia asioita, tosin vain siksi koska siinähän niitä nimenomaan vaaditaan, en haukkunut koko tuotetta pystyyn, koska muuten ihan toimiva peli, paria helposti rikkoutuvaa yksityiskohtaa lukuunottamatta. Että en sen puoleen tiedä noiden huhujen todellisuudesta, voi hyvinkin vain olla että siellä päässä kukaan ei kerkeä niitä suuria määriä uusia arvosteluja tarkastamaan, kun varmasti tulee ihan valtava määrä päivässä. Itselläni juuri 2 arvostelua odottaa hyväksyntää nyt jo toista kuukautta, kummassakaan ei ole haukuttu tuotteita myöskään pystyyn.
No onneksi tuohon voi kuulemma vaikuttaa avaamalla ticketin asiasta, mutta en ole viitsinyt viellä tehdä, koska lähiaikoina varmaan pitää laitella tickettiä parin tilauksen kohdalta, kun alkaa jo kohta hipoa 30 arkipäivää tuosta tilauksien postittamisesta(tarkalleen ottaen tänään mennyt 27 arkipäivää)(molemmat postitettu samaan aikaan) eikä ole viellä kuulunut. Pitänee varmaan odotella perjantaihin asti, silloin tulee 30 arkipäivää täyteen. Jos nyt ottaisi yhteyttä, niin sieltä suositeltaisiin viellä odottamaan, siksi odotan suosiolla. DX:llä muistaakseni puhutaan 20-25 arkipäivästä, jos ei siihen mennessä ole saapunut, niin tickettiä voi availla. En viitsi siis sen takia kuormittaa heidän asiakaspalveluaan monella eri ticketillä(saapumattomat tuotteet+viive arvosteluiden julkaisussa) kun eihän noiden arvostelujen hyväksyminen ole kovin iso prioriteetti, enemmänkin sellainen, jonka sitten hoitaa pois alta kun muut tilauksiin liittyvät ongelmat on saanut ratkaistua.
Viimeksi kun avasin ticketin yhdestä toisesta tuotteesta, jonka postittamisesta oli aikaa 26 päivää, niin paketti putosi seuraavana päivänä postiluukusta, siksi en ole viellä noiden parin tuotteen kanssa kiirehtinyt.
Noista kuulokkeista tuli 2 viestiä yhteensä, lauantaina taisi tulla tuo uusin viesti, että ei ole saatavilla ja voi halutessaan perua tai vaihtaa tuotteen, mutta en viitsinyt alkaa perumaan, kun ei tuolla saapumisajalla ole niin väliä. Tänään tuli päivitys, että valmistelevat paketin lähettämistä, hiljaa hyvää tulee.
Muuten näköjään paypal nykyään ottanut pelkästään suomessa käyttöön nuo pikatilisiirrot, ainakin viellä on maksuton, harmi kun vain 2 pankkia tällä hetkellä vasta saatavilla, lisää odotellessa. Varmasti laittavat maksulliseksi jossakin vaiheessa,niinhän ne pankit on täälläkin tehneet, mutta hyvä sitä on hyödyntää viellä kun se suinkin on mahdollista ilman lisäkustannuksia.
Tosiaankin noista tuotteiden postittamisen nopeudesta ei voi ikinä tietää, jos aiempi on nopeasti tullut, niin saattaa toinen sama tuote junnata paikallaan pitkään, ilmeisesti riippuu pitkälti siitä, onko heillä sattumoisin sitä tuotetta varastossa sillä hetkellä, eivät näytä kovinkaan montaa tuotetta säilyttävän varastoissa, vaan tilaavat niitä toimittajilta jahka joku niitä tilailee. Tämä on toki sinänsä viisas idea, koska näin ei pidä pelätä, että menettää rahaa jos joku tuote ei mene millään kaupaksi ja jää vain lojumaan varastolle, valitettavasti hitaudesta taas on haittaa asiakkaalle.
Niinhän se taitaa olla, että asiallinen kritiikki tuotteista hyväksytään, mutta perseily ja liika haukkuminen karsitaan arvosteluista pois.
Paypalin kanssa ticket-hommaa voi viivyttää vielä vähän lisää, kun disputen tekoa voi odottaa 45 päivää. Tosin en yhtään tiedä kumpi toimii tehokkaammin, Paypalin dispute vai dx:n oma ticket-hommeli.
Deus protector noster ____________________________ Kaikki sivustoa koskevat kysymykset osoitteeseen lmnll[ät]ostaulkomailta.com
Oho, katsoin nyt uudelleen ja toinen tilaamani tuote on lähetetty jo 24pv elokuuta(lauantai, kun aletaan aleskea arkipäiviä 26 päivästä eteenpäin, niin saadaan 32 arkipäivää, huomenna 33 arkipäivää jo yhteensä) molemmat ovat viellä sellaisia, joissa ei tuota seurantakoodia ole, niin ei oikein pysty katsomaan missä se on menossa, ei sillä että se seurantakoodi toimisi muutenkaan. Laitan tästä ticketin kyllä samantien. Olisi 8 arkipäivän päästä kuitannut itsestään tuon vastaanotetuksi jos en olisi kiinnittänyt tuohon huomiota.
Toivottavasti ei joudu disputeen turvautumaan, on tuo(ticket) palvelu kyllä useimmiten toiminut dx:n päässä ja kerran on jäänyt yksi tavara saapumatta, mutta korvasivat sen sitten lukuisien kysymysten jälkeen.
Lisäongelmia aasiassa tuntuu aiheuttavan myös tuo litium-akkujen lähettämisen tuska. Nyt sen aiheuttamista hidasteluista varoittelee myös fastech-verkkokauppa.
Jos tuosta tiedotteesta äkkiseltään vetäisee jonkun johtopäätöksen, niin dx:kin joutuu varmaan kikkailemaan lähetystensä kanssa. Mikä taas aiheuttaa enemmän tai vähemmän hidastelua.
Deus protector noster ____________________________ Kaikki sivustoa koskevat kysymykset osoitteeseen lmnll[ät]ostaulkomailta.com
Joo, meinasin jo sanoa että varmaan ovat laittaneet China Postin kautta nuo omat paketit, jolloin tilanne ei vaikuttaisi minuun. Sitten lopussa mainittiin, että näköjään 20pv syyskuuta ovat sielläkin alkaneet tarkastelemaan noita paketteja samalla tavalla. Mistä tuo akkujen tuontikielto johtuu? pelätäänkö siellä, että kone tulee alas jos akut räjähtävät?