Onko kukaan moisessa halpahalliketjussa asioinut? Olen koettanut välttää kuten myös muita vastaavia, mutta Lapin reissuilla tulee monesti poikettua Oulussa pätevässä pizza/kebabbuffetissa, ja tuollainen on naapurissa. Talvella käytiin jotain hakemassa Tokmannin puolelta, saldona autossa ihmeteltiin vähintään yhden tuotteen päin peräsintä otettua hintaa. Saattoi olla kaksikin, ei enää muista kuin helvetillisen hatutuksen kun olisi takaisin pitänyt lähteä ajamaan, annettiin olla.
Käytiin taas syömässä, vaimo sai ensin valmiiksi ja kävi tuolla, ammuin ASAP perään ja korissa oli vasta hoitokoiralle lisää murkinaa, joten kassan kautta pois. Kassan jälkeen seurasi ihmettelyä, kun loppusumma kahdesta tuotteesta olikin ihan toisella kymmenellä kuin olisi pitänyt. Kassalle selvittämään, hinta tuotteen A hintalapussa oli kuulemma tuotteelle B, eli olimme katsoneet heidän mielestään väärää. Kävin vilkaisemassa, WTF, juuri toisin päin eli meille valehdeltiin päin naamaa. Säkki molempia laatuja sekä hintalaput kainaloon ja takaisin kassalle. Ei auttanut, nyt vika olikin asiakkaassa joka ei tajunnut katsoa viivakoodien numeroita, hintalappu olikin tuotteelle jota kaupassa ei ollut myytävänä. En saanut selvyyttä missä ostamamme tuotteen hinta sitten oli, meidän olisi pitänyt tarkistaa viivakoodi. Nyt alkoi keittää ihan oikeasti, hintojen pitäisi olla tässä maassa näkyvillä ja vaadin rahoja takaisin, jota myyjä ei enää pystynyt toteuttamaan ja meidät ohjattiin elintarvikeosastolle. Myyjä käski vielä viedä säkit takaisin(!), johon en yllättäen tässä vaiheessa suostunut.
Elintarvikeosastolta saatiin lippulappu jolla hinnaksi muodostui se mitä pitikin, en jaksanut enää taistella. Kassalle... Josta juuri lähti yksi asiakas pois, eli olin kolmas asiakas, ja siltä ensimmäisltä kysyttiin juuri että oliko teilläkin joku hintavirhe. OMG! Eli neljästä jonosta 75% reklamoi väärästä hinnasta. Ylimääräiset rahat sain takaisin ihan ok ja tämä myyjä hoiti homman oikein asiallisesti ja olisi pelastanut aika paljon...mikäli paikalle ei olisi soitettu 150kg ja -cm naisvartijaa kyyläämään vihaisesti.
Eihän sitä voi ihan priimaa asiakaspalvelua odotakkaan tuollaisesta paikasta (mikä vaikuttaa osaltaan siihen että pyrin välttämään) mutta huomio kiinnittyi kahteen seikkaan.
1. Noin laajat hinnoitteluvirheet eivät voi olla sattumaa, etenkin jos sitä on kestänyt puolisen vuotta. Onko kyseessä totaalinen välinpitämättömyys vaiko ihan tahallisuus, kaikki eivät kuitenkaan hoksaa ja helppoja euroja kolisee kassaan?
2. Henkilökunnalle asia oli kuin kuuma peruna, tuli sellainen käsitys että selvien virheiden korjaamista vältettiin konstilla millä tahansa (tätä oli edellä myös edellä olleella asiakkaalla). Oliko ohjeistus tullut ylempää vai tuliko korjauksista jotain sanktiota?
Onko muilla kokemuksia aiheesta? Saman omistajan ovat muuten melkein kaikki vastaavat halpahallit nykyään.
Sanomattakin lienee selvää astunko enää näihin..
Edit: Eihän tämä suoraan forumin aihepiiriin liity, mutta onpahan taas perspektiiviä miksi kivijalkakauppa tökkii. Vanhana asiakaspalvelijana koin tapahtuneen sen verran törkeänä moneltakin kantilta, että jonnein päätin kirjoitella ja koettaa kartoittaa tapahtuneen yleisyyttä, enkä katsonut kauppiaalle lähetettävästä sähköpostista olevan mitään hyötyä. Kuningaskuluttajaa voisi vinkata..