Kotimaisen verkkokaupan malliesimerkiksi nousee kyllä Sonera.
Miksi? Sonera hoitaa myynnin mutta verkkokaupan lähetykset hoitaa Posti. Postihan hoitaa muutenkin kotimaisen tavaraliikenteen mutta tässä on erona se, että Soneran varastoinnin ja logistiigan hoitaa Posti. Tilaus sisään, maksu ja tilaus lähtee käsittelyyn Toijalan logistiikka keskukseen. Näin ollen voidaan tuotteet toimittaa jopa seuraavana päivänä asiakkaalle.
Hyvänä esimerkkinä oli viimeisin tablet tilaukseni. Tilauksen tein keskiviikkona ja mietin että varmasti menee yli pääsiäisen että tuotteen saan. Höpöjä. Tuote oli torstaina noudettavissa lähikaupan pakettiautomaatista.
Lisäksi vielä, tuote saapui itselleni ilman toimituskuluja.
Olisiko tässä kotimaisen verkkokaupan kehitysvahvuus. Varastot Postin toimipaikkoihin jolloin tuote saadaan pikaisesti liikkumaan asiakkaan suuntaan. Mikäli tabletin olisin joltain muulta myyjältä tilannu niin vieläkin varmaan odottelisin sitä. Sonera näyttää tässä kohden hyvää esimerkkiä miten laitetoimitusten pitää toimia.