K-PAX kirjoitti:tonttoni kirjoitti:Joten kenen vastuulla on tuo tullaus hoitaa oikeilla tiedoilla?
Tavaran maksajalla / tilaajalla. Tullauksen oikeellisuus ja sen todistaminen on vastaanottajan vastuulla. Kuriirit tullaavat annettujen tietojen mukaisesti, mutta mikäli lisäselvitys tulee, niin lasku pamahtaa kyllä ostajalle, ei kuriirille joka tullauksen on tehnyt.
Kyllä kyllä, mutta mitä minun pitää tehdä toisin? Ostan tullaus palvelua, ja olen sanonut huolinta firmoille että olen huomannut tämmöisen asian että tullattu tuotteen tullaus arvo on joskus ollut pienempi todellista arvoa. = Että pyytäkää kauppalaskua / tavaran arvon todistusta? Sikäli vastuu on minulla.
Missä vaiheessa teen ja mitä väärin?
1. Tilaan ja maksan tuotteen visalla. esim ebay tai aliexpress.
2. Ovikello soi viikon päästä ja sielä seisoo äijä paketti kainalossa.
3. 2viikon päästä osto päivästä postilaatikosta pamahtaa huolinta firman lasku + tullaus lappunen tuotteesta. Jossa sitten tutkiessani huomaan että tuote on tullattu puolet pienemmällä summalla kuin on.
Jos asia olisi yksittäis tilaus tai yksityisesti niin sillä olisi mitään väliä. Mutta kun tulee tilailtua noin 1-3 kertaa kuukaudessa ja yritystoimisesti. Ja että esim jos homma jatkuu näin vaikka
pari vuotta jonka jälkeen katsotaan että tullit ja alv menneet aavistuksen väärillä summilla ja aletaan tekemään oikasua. Olisi helpompi maksaa niitä tässä samalla "oikein" kun sitten kerralla joskus monen vuoden takaanta oikasuja. Tullihan nyt ei montaa satasta tai tuhatta ole mutta alv:han on tietysti isompi. senhän saa sitten kyllä vähentää heti, mutta jostainhan sekin raha pitää ensin kaivaa.
Eihän tämä nyt mikään iso asia ole, mutta että välttyisi sekaannuksilta ja jälkipyykeiltä tulevaisuudessa, tai ainakin tulisi selko siihen kenelle se pyykki tulee vai tuleeko semmoista edes?
Niin tyhmä kysyy kenen vastuulla tämmöinen homma loppu pelissä on?