K-PAX kirjoitti:Pitänee muistaa että kotimaastakin löytyy ne poikkeukset joita kannattaa käyttää. Hinta ei kovin monta euroa ulkomaan hintoja kalliimpi ole + ilmaiset toimitukset. Lisäksi sitten kotimaan eduksi vielä tuo ilmainen palautus, mikäli tuote ei olekkaan haluttu. Kaksi puolta on tälläkin asialla ja tämä maksuton palautus ei mielestäni taistele ulkomaan verkkokaupan pussiin vaan nimen omaan toisin päin.
K-PAX kirjoitti:+ tietääkseni asiamme on kerätä tietoa ulkomailta ostamisesta. Ei ampua kotimaista kauppaa jalkaan.
Kuluttajaliiton tekemän pistokokeen mukaan monet yritykset perivät asiakaspalvelupuheluista liian kalliita hintoja. Vastikään muuttuneen kuluttajansuojalain mukaan enimmäishinta, jonka yritykset voivat asiakaspalvelupuheluistaan periä, on 8,8 senttiä minuutilta.
Kuluttajaliiton tarkastamasta 23 yrityksestä 11 peri asiakaspalvelustaan sallittua suurempia hintoja. Kuluttajaliitto pitää toimintaa lain vastaisena.
Nämä yritykset olivat: Isku, Clas Ohlson, Sokos, Prisma, Verkkokauppa.com, Gigantti, Expert, Seppälä, Hyvinvoinnin Tavaratalo ja Ruohonjuuri.
Lakia noudattaneista yrityksistä suurin osa käytti normaalihintaista lanka- tai matkapuhelinnumeroa (esim. Stockmann, IKEA, Vepsäläinen ja Hobby Hall), maksullista yritysnumeroa käyttivät K-ryhmään kuuluvat NetAnttila ja Citymarket. Erityiskiitokset ilmaisnumeron käytöstä ansaitsevat Musti ja Mirri sekä Hennes & Mauritz.
LmnLL kirjoitti:Minun puolestani verkkokaupat voivat vapaasti luopua ilmaisista toimituksistaan, sillä se saattaisi näkyä hintatasossa ja karsia tällaisia "kaikki maksaa" -tyyppisiä kuluja.
RBS kirjoitti:LmnLL kirjoitti:Minun puolestani verkkokaupat voivat vapaasti luopua ilmaisista toimituksistaan, sillä se saattaisi näkyä hintatasossa ja karsia tällaisia "kaikki maksaa" -tyyppisiä kuluja.
Tarkoitit varmaan palautuksia?
Paluu Toimituskulut, -tavat, tulli ja maksutavat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa