Ostin lieden virolaisesta Konelux-nettikaupasta, Tallinnassa. Liike lupasi netissä toimituksen 5 - 10 päivässä ja sanoivat soittavansa, kun liesi tulee. Liesi oli varastotuote. Maksoin sen luottokortilla.
Tuotetta ei toimitettu Koneluxilta 10 päivän kuluessa. Liikkeen edustajat eivät myöskään soittaneet myöhästymisestä eivätkä kertoneet syytä myöhästymiseen. Koneluxista ei ilmoitettu uutta toimituspäivää.
Lähetin sähköpostitse 10 päivän kuluttua kyselyn liikkeeseen, kun lieden toimitus oli myöhässä. Pyysin tarkkaa toimituspäivämäärää. Samalla kerroin, että vanhan lieden uuni ei toiminut, joten tarvitsin uutta liettä nopeasti. En saanut Koneluxista vastausta sähköpostiin.
Noin viikko sähköpostikyselyn jälkeen perjantaina soitin Koneluxiin. Puhelussa myyntipäällikkö lupasi toimittaa lieden seuraavan viikon keskiviikkona tai torstaina.
En saanut liettä puhelussa sovitun aikataulun mukaisesti. Koneluxista tuli sähköposti tiistaina illalla, että toimitus siirtyy, liesi toimitetaan seuraavan viikon maanantaina illalla klo 18.30. jälkeen.
Koska lieden toimitus ei tapahtunut lupauksien mukaan (2 luvattua toimitusaikaa ei pitänyt paikkaansa) eikä Koneluxista kertaakaan soitettu toimituksen myöhästymisistä, lähetin liikkeeseen hyvitysvaatimuksen lieden toimituksessa tapahtuneista myöhästymisistä. En saanut vastausta sähköpostiini eikä Konelux hyvittänyt kauppasopimuksen vastaista toimitusajan myöhästymistä.