Pari-kolme vuotta sitten etsiskelin Hp tc1100-tabletin telakkaa. Suomesta noita ei olisi saanut kuin tilaamalla ja hinta oli täysin järjetön, n. 400 euroa.
Ebayn kautta törmäsin jenkkiläiseen http://www.getpartsonline.com -firmaan, joka myy sekä käytettyjä että uusia osia lähes mihin tahansa läppäriin. Kaupasta löytyikin käytetty, mutta myyjän mukaan ehjä telakka. Kaupan päälle tulisi vielä Hp:n kannettavan laukku. Hinta rahteineen oli 127 taalaa, joka teki euroissa noin 80 ja risat. Ei muuta kuin kaupat lukkoon ja odottelemaan.
Viikon sisällä tipahtikin saapumisilmoitus, ja vaikka paketti oli koukannut tullin kautta, niin mitään ylimääräisiä maksuja ei mennyt. Paketti auki ja toteamaan että muuten hyvä, mutta yksi sarana oli kuljetuksessa ottanut itseensä niin että ihan joka asennossa telakka ei suostunut pysymään. Käyttökelvoton tuo ei kuitenkaan ollut.
Kävin myyjän sivuilla tekemässä rma-ilmoituksen vauriosta jossa ehdotin että turhaan tässä aletaan lähes ehjää telakkaa edestakaisin lähettelemään, mutta jos heiltä löytyy tarvittava varaosa saranaan niin laittavat sellaisen tulemaan. Lähes välittömästi tuli vastaus että he eivät pidä varastossa varaosia tuotteisiin, mutta lähettävät uuden telakan heti kun sellaisen käsiinsä saavat.
Kysyin vielä, että lähetänkö tuon epäkuntoisen heille sitten kun uusi lähtee matkaan? Vastaus sanasta sanaan oli: "Älä murehdi sen telakan lähettämistä tänne. He laittavat uuden tulemaan veloituksetta ja voit heidän puolestaan pitää molemmat". Tässä kohtaa olin ekaa kertaa, että WTF?

Kului viikko, ja sähköpostiin tuli seuraava viesti: "Getpartsonlinen takuupolitiikkaan kuuluu, että korvaava tuote on saatava matkaan viikon kuluessa, ja koska toista telakkaa ei ole löytynyt, niin he paluttavat PayPalin kautta maksetut rahat". Muistuttivat vielä tässäkin viestissä että pidä se lähetetty telakka. Seuraavana päivänä hyvitys näkyi niin PayPalissä, kuin luottokortin tililläkin. Toinen WTF? Ja sähköposti perään jossa kiittelin toiminnasta.
Episodi päättyi tähän. Olin siis saanut ilmaiseksi telakan, joka oli käyttökelpoinen, ja siihen päälle vielä Hp:n oman laukun. Olen oikeastaan toivonut että tulisi jotain tilattavaa tuosta liikkeestä, sen verran hyvä kuva jäi toiminnasta.