LmnLL kirjoitti:Osasyyllinen tuohon huonoilla renkailla "pärjäämiseen" on varmasti ajonhallintajärjestelmillä etc. Niiden pelastavaan vaikutukseen luottaa, vaikka fysiikan lait eivät katoa mihinkään. Tämäkin varmasti vaikuttaa kitkoilla ajettaviin onnettomuuksiin.
Totta turiset. Jos menetetään auton hallinta liian suuren tilannenopeuden takia heikoissa kitkaolosuhteissa, lopputulos voi olla heikompi jos autossa on ajonhallinta. Se kun alkaa korjaamaan tilannetta jarruttamalla pyöriä jotka ovat luistossa, eli pito on menetetty jo. Sen sijaan että odotettaisiin pidon palautumista, ajonhallinta tekee kaikkensa tilanteen pelastamiseksi, mutta tarjolla oleva kitka ulosmitataan jarruttamalla

Tätä oli viimeksi havaittavissa kun etelään tuli yllätystalvi syksyllä, uudehkoja autoja kesärenkain oli mitä ihmeellisemmissä paikoissa ilman näkyvää syytä.